Yumurtalı Ispanaklı Pide

Bu perşembe kısmetse Bursa'ya ailemi ziyarete gidiyorum.Yazı bekleyemeyecek kadar özledim.Gitmeden yeni tarifleri paylaşayım istiyorum.
Bu güzel tarifide bana yemek yapmayı sevdiren oktay ustamdan öğrendim.Ispanağı hiç bu kadar severek yediğimi hatırlamıyorum.hem görüntüsü hem de lezzetiyle beğenimizi topladı.
malzemeler
hamur için
4 su bardağı un
2 çay kaşığı kuru maya veya 1 paket yaşmaya
yarım su bardağı yoğurt.(ustanın tarifinde 1ç.bardağı süt vardı).
yarım su bardağı sıvıyağ
1çorba kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
alabildiği kadar su
üzeri için
1 baş soğan
1 demet ıspanak
kaşar peyniri rendesi
4 yumurta
tuz ,karabiber
piirmek için yağ
Derin bir kaba unu eleyin.Ortasını açıp mayayı ,sıvıyağ ve yoğurdu, şekeri ,tuzu da ekleyip karıştırın.Kulak memesi kıvamında olacak şekilde su ekleyip iyice yoğurun.Hamuru 5 dk dinlendirin.İç malzemesi için ,tencereye yağı alıp doğradığınız soğanı kavurun.Ispanağı doğrayıp onuda ilave edip kavurun.Tuz ve karabiber ekleyin.Dinlendirdiğiniz hamuru 4 e bölüp merdaneyle tabak büyüklüğünde açın.Yağlanmış fırın tepsisine alıp kenarlarını içe doğru kıvırıp ortasına ıspanağı yayıp üzerine peynir serpin.En üste yumurtasını kırın.Hepsine aynı işlemi uyguladıktan sonra 170 derecede pişirin.
Afiyet Olsun


6 yorum:

sümeyye dedi ki...

HARİKA BİRŞEY OLMUŞ BU.ELLERİNE SAĞLIK.EŞİM ISPANAKLI YUMURTAYA BAYILIYOR EN KISA ZAMANDA DENEYECEĞİM

Lezzet Gemisi dedi ki...

süper görünüyor. ben de bir ıspanak sever olarak bayıldım. ellerine sağlık canım. sevgiler...

yolun açık olsun. güle güle git, güle güle gel....

Adsız dedi ki...

canım bayıldım bu pidelere çok çok güzel, iştah açıcı ellerine sağlık, kurabiyelerinde nefis, hemen defterime yazdım atrifleri.canım hayırlı yolculuklar dilerim, Ailene sevgiler, bursa'yı bilirim, çok güzel bir şehir, ablam 3 sene orda kaldı, mudanya yolunda...güzel gezmeler, sevgiyle kal nihancım

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık bayıldım bu lezzete
sevgiler canım

Adsız dedi ki...

Nefis görünüyorlar, ellerine saglik. Sevgilerimle.

http://belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

merhaba canım ıspanaklı pıdenden bır dılım aldım