Kuru Yemişli, Mısır Gevrekli Kurabiye











Bir misafirlikte tattığım ve kısa sürede evimizin sevilen kurabiyesi olan mısır gevrekli kurabiyeyi nette araştırdım.farklı farklı tarifler vardı.ama benim yaptığım tarifte malzeme çeşidi bol.kuruyemişi daha çok kullandım.çerez sevenlere tavsiye ediyorum.
malzemeler
1 yumurta
yarım paket margarin
1/3 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1fincan damla çikolata
1,5 fincan kuru üzüm ve kayısı (karışık)
1 fincan fındık içi(kırılımış),antep fıstığı(malzemeleri isteğinize göre değiştirebilirsiniz ,cevizli mesela)
1 tatlı kaşığı portakal kabuğu rendesi
2 kase mısır gevreği
üzeri için bitter çikolata
Önce yumuşamış margarin ve şekeri mikserle şeker eriyene dek karıştırın.Yumurtayı ilave edip karıştırmaya devam edin.Kabartma tozu ve unu eleyerek karışıma ekleyin.Diğer kapta damla çikolata k.üzüm kayısı fındık,fıstık,portakal kabuğu rendesini karıştırarak karışıma ekeyin.Elinizle cevizden daha küçük parçalar koparıp ufalanmış mısır gevreğine bulayın.Yağlanmış tepsiye aralıklı dizin.Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında üzerleri kızarana dek pişirin. Soğuduktan sonra üzerini benmari usulü erittiğiniz bitter çikolatayla süsleyin.
afiyet olsun

3 yorum:

sümeyye dedi ki...

benim tattığım tadacağım en güzel kurabiye desem hiç de abartmış olmam.ellerine sağlık canım.harika bir lezzet.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Gerçekten kuruyemişçiler için çok iyi bir alternatif. Bunu denemek gerekli.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

çok değişik bir tarif,sanırım yapabilirmde,eline sağlık.