Garnitürlü Pilav ve Fırında Tavuk


garnitürlü pilav
Herkesin yapmayı bildiği ve sevdiği bir pilav olduğuna eminim , gelgelelim pilav yapmayı evlendikten sonra öğrenen ve evin ahalisinden tam not alacak seviyeye kadar kendisini geliştirme gayreti içinde olan ve sonunda bir pilav tarifi yayınlamanın zamanı geldi deme cesaretini gösten birinin pilavı olarak bakmanız tavsiye olunur. bayram pilavı tarifim de ileriki zamanlarda ,cesurca yayınlanmayı bekliyor.
Malzemeler :
2 su bardağı pirinç
2/3 su bardağı bezelye
1 adet havuç
1 ota boy patates
½ çay bardağı sıvı yağ veya 1 yemek kaşığı tereyağ(ben tereyağ kullandım)
tuz Hazırlanışı :Patates vehavucu küp küp doğrayıp hafif diri kalana kadar haşlayın.Yıkayıp biraz beklettiğiniz pirinçleri yağda pirinçler tane tane ayrılana kadar yağda kavurun. Pirincinizin kaldırabileceği miktarda sıcak su ekleyin( ben 1 e 2 koydum). Tuzunu , havuc patates ve bezelyeyi ekleyin. Kısık ateşte tencerenin kapağını kapatıp suyunu çekene kadar pişirin. Sonra tencerini kapağının altına havlu kağıt serip 10 dk kadar demlendirin.
afiyet olsun
fırında tavuk için daha önceki tarife buradan bakabilirsiniz.

3 yorum:

makhina dedi ki...

selam canım tam benlik bir menü ellerine sağlık sizlere afiyetler olsun notumu da verdim :) sevgilerle hayırlı akşamlar dilerim

Adsız dedi ki...

canım kardeşim Nihanım sana gelemedim.blogcuya alışmaya çalışıyorum..canım tabağın harika görünüyor.güzel bir hafta sonu dilerim sevgilerimle

dantel81 dedi ki...

selam canım ellerine sağlık harika görünüyor malum akşam oldu yemek hazır ,en iyisi ben bunu şimdi tabağı ile alıyım ve masa ya koyuyum :))