patatesli pide ve herkese iyi tatiller

pidemi yayınladım vedalaşmaya fırsatım olmadı bile.şimdi mardindeyiz.uzun bir süre yokum .herkese selamlar sevgiler...tatil dönüşü yine tüm dostlarla görüşmek üzere....
malzemeler

4 su bardağı un
2 çay kaşığı kuru maya
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı şeker
iç harcı için
4 adet patates
1 büyük soğan
sıvıyağ
2 yeşil biber(isteğe bağlı)
karabiber tuz,pulbiber
üzeri için 1 yumurta sarısı


Unu kaba eleyip ortasında su ve mayayı buluşturun.Elinizle yavaş yavaş suyu yedirin.Hamuru güzelce yoğurup üzerini kapalı olarak mayalanmaya bırakın.Cam kapak kullanmak daha çok ışık aldığı için daha çabuk mayalanır.İç harcı için soğanı doğrayıp yağda kavurmaya başlayın ,biber de koyulacaksa onuda ekleyin.Çok hafif kavrulsun,patataesleri rendeleyip ilve edin oda 5 dk kavrulunca baharatlarını ekleyip soğumaya bırakın.Soğuyunca hamuru pinpon topu büyüklüğünde bezelere ayırıp merdaneyle açın ,ortaya malzemesini yayın.Üstü hafif açık kalacak şekilde kapatın.200 derecelik fırında hamurun üzeri kızarana dek pişirin.Afiyet olsun.

12 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Hımm gece gece canım çekti ya....
Ellerine sağlık canım nefis gözüküyor mutlu pazarlar...

sümeyye dedi ki...

bende resmi görünce fırında yaptırdın zannettim.ellerine sağlık.bunu da deneyeceğim.daha senden öğreneceğim çok şey var becerikli arkadaşım benim.

burcunokta dedi ki...

Of of üzerine birde tereyağı oh misgibi nasıl güzel gider, ellerine saglık canım ben birini alıyım müsadenle.. Sevgiler.

e.esma.albayrak dedi ki...

pideyi çok severim helede yuuşaksa
çok güzel gözükyor
elerine sağlık......

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Şimdi olsaydı da hazırca yeseydik keşke. Görüntüsü çok güzel.
Sevgiyle kal.

Butikpartim dedi ki...

Harika görünüyor.En sevdiğim yiyeceklerden biridir.Ellerinize sağlık..

Elif Çetiner dedi ki...

Yanlış zaman ve yanlış mekandayım ::(( İşteyim ve öğle yemeğine bile çıkmamışken bloglar arası dolaşırken açlık had safhaya ulaşmışken bu patatesli pideler beni en derinden vurdu :) ... Napiicim şimdi ben mecburen en yakınımdaki pidecinin tlf unu çevireceğim idareten.. ve bu resimlerin hayaliyle yiyeceğim mecburiyetten..

Sevgiler ::))

Adsız dedi ki...

canım selam ben geldim, pide yanına limonata, nasıl güzel atrifler bunlar ellerine sağlık sevgiler

nurdanın mutfağı

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
tatil dönüşüm de görüşmek dileğiyle,
Sevgiyle kal.

TAZE NANE dedi ki...

Patatesli pide harika.
İyi tatiller canım..
Sevgiler.......

Nilüfer dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK İYİ TATİLLER SEVGİLER..

Kurbiş dedi ki...

ellerinize sağlık hazır gibi:):)
iyi tatiller..