Yöresel lezzetler-İşkembe Dolması


Farklı kültürler tanımak bana çok şey kazandırdı.Farklılıkların zenginlik olduğunu, yaşayarak öğrendiğimi düşünüyorum.Ve bu zenginliklerden biri de yöresel lezzetlerdir bence.Mardin gelini olarak bugün de işkembe dolmasını paylaşmanın zamanıdır dedim.Kolları sıvadım.Biraz zahmetli bir yemek olsada bu lezzeti sevenler için, değer değilmi.!



malzemeler
2 tane temizlenmiş kuzu işkembesi
yarım kg kırmızı et
kuyruk yağı konulur ama ben katmadım.
nane
karabiber
maydanoz
1 adet soğan 2 su bardağı pirinç
yağ
bol miktarda su ve tuz,
İç malzemesi için derin bir kapta kuşbaşından da küçük doğranmş ete,yemeklik doğranmış soğanı ilave edin.Doğradığınız maydanozu ve yıkayıp süzdüğünüz pirinci de ekleyin.Baharatlarını ve tuzunu da kattıktan sonra yarım çay bardağı kadar yağ ekleyin.
İşkembeler temizlenmiş olsa da siz yine de bol miktarda tuzlayıp limon suyunda 20 dk bekletin.Sonra önce sıcak ,sonra da soğuk suda iyice yıkayın.Yıkanmış işkembeleri peçeteden biraz küçük boyutta kesin.Üç tarafını dikin, iç malzemesini doldurduktan sonra tamamını dikin.Bu şekilde hazırladığınız dolmaları büyük bir tencereye alıp yumuşayana dek dek su ilave ederek pişirin.ya da düdüklü tencerede 1-1.5 saatte pişirin.
afiyet olsun











5 yorum:

sümeyye dedi ki...

adanada şırdan da diyorlar canım buna.ama annem ve babam yemediği için ben de hiç bilmem tadını.ağır gibi gelir bana.ama bu kadar emekli bir yemeğin tadı da güzeldir herhalde.ellerine sağlık.

makhina dedi ki...

gerçekten zahmetli bir yemek okuyunca daha iyi anladım ellerine sağlık hayırlı akşamlar dilerim

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Bu kadar emek verdiğin bir tadı dilerim ailedekiler çok seviyordur.Galiba bunu yapmak her babayiğidin harcı değil.
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

merhaba işkembe dolmasına ,bumbar dolmasına bayılırım bır porsıyorn alıyorum canım

beyaz mendil dedi ki...

Ellerine sağlık hayatım,çok zahmetli bir yemek bu.Annem yapardı,ama ben hiç beceremem.Sevgiler