ilk açmam

merhabalar herkese......... geçen haftadan beri bu tarifleri yayınlamayı bekliyordum.misafirlerim için yapmıştım.neyazık ki fotoğraf makinamın ara kablosunu kaybetmiştim.nihayet nereye koyduğumu buldum.neyse daha sırada elmalı kurabiye ve mercimekli köfte var.tariflerimize başlayalım bakalım.
MALZEMELER
1 bardak ılık su
1 paket yaş maya
1 bardak süt
1 bardak sıvı yağ
3 çorba kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
un, yumurta
HAZIRLANIŞI
1 bardak ılık suda 1 paket yaş mayayı eritin.Bir kaba 1 bardak sütü, sıvıyağı, yumurta beyazını,3 çorba kaşığı şekeri ve 1 çay kaşığı tuzu koyun. Bir miktar un ilave edin. Hamur haline getirin.Yapılan hamuru 1 saat bekletin sonra maya ile bir süre daha yoğurun ve yuvarlak şekil verin.Tepsiye yuvarlak örgü v.b şekillerde koyduktan sonra yumurta sarısı sürün.170 derecelik fırında üzeri kızarana dek pişirin .afiyet olsun

3 yorum:

yıldız dedi ki...

Nihan maşallah yine döktürmüşsün,eline sağlık.altaki elmalı kurabiyeyi çok seviyorum bende yapmıştım,mecimek köfte yemiştim ama kendim hiç yapmadım,açma ise ablamda çok güzel yapıyor ama eminimki seninkide en az ablamınki kadar güzeldir,sevgiyle kal arkadaşım.

elay dedi ki...

s.a.
hayırlı geceler arkadaşım.ellerinize sağlık.blogunuz çok güzel.tekrar beklerim.sevgiler

الراجية عفو ربها dedi ki...

Ilik su ne demekben bir borek boyle yapmak istiyorum ama bende mekader untum yani hamur icin
bir yomurta..un ..su ..yag.. baska ne untum ama icind pianer ve maydonuz sen billirmisin acaba