ıspanaklı gözleme




Tarifimi (51.p.d.ç.s.etkinliği)sahibi japoncekirdeği arkadaşımıza gönderiyorum. kendisine kolaylıklar diliyorum



Ispanağı sevmeme rağmen gözlemesini, böreğini çok severim.Daha doğrusu biraz yapılışına bağlı değişiyor seçiciliğim.Şunu asla yemem, dediğim olmaz, çünkü bir gün asla yemem dediğimi de yediren bir tarif mutlaka vardır.Ve ben o tariflerin çoğunu bu güzel blog ortamından öğreniyorum.
malzemeler
4 su bardağı un
yaklaşık 1.5-2 su bardağı ılık su
tuz
1 çorba kaşığı kuru maya
iç malzemesiiçin
1 baş soğan
yarım kg ıspanak
sıvıyağ
pulbiber
tuz
üzerine sürmek için tereyağı

Unu karıştırma kabına alıp  tuzu ekleyin,ortasını  havuz şeklinde açın.Mayayı açtığınız havuzda suyla eriterek yavaş yakaş unla  yoğurun.Yoğrulmuş hamuru yarım saat dinlendirin.Bu arada iç malzemesini hazırlayın.Ispanağı yıkayıp doğradıktan sonra suyunu süzmesini beklerken ,soğanı yemeklik doğrayın.2-3 kaşık yağda soğanı pembeleşinceye kadar kavurun.Ispanakları ilave edin . Fazla kavurmadan tuzunu ve isterseniz baharıtını da ekledikten sonra ocaktan alın.hamurdan küçük parçlar alıp bezeleri hazırlayın.tabak büyüklüğünde açtıktan sonra yufkanın yarısına iç malzemeden   döşeyin.kapattıktan sonra teflon tavada arkalı önlü pişirin.Sıcakkken tereyağı sürün.afiyet olsun

10 yorum:

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Bunun peynirlisini çok severim bu da güzel görünüyor ellerine sağlık.
Sevgiler...

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Bunun peynirlisini çok severim bu da güzel görünüyor ellerine sağlık.
Sevgiler...

Sevil Şahin dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAGLIK AFİYET OLSUN ..

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık canım, sağlıkla sevgiyle kalınız.

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım bende çok severim ellerine sağlık...

zeynebinsofrası dedi ki...

Bende senin gibi ıspanağın yemeğini pek sevmiyorum.Ama gözlemesine bayılırım.Hatta bizim oralarda bollimon sıkıp yerler.yanınada turp...ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Canim blogumda senin icin bir cicegim var alirsan sevinirim sevgiler

japon çekirdeği dedi ki...

tarifiniz yayımlanmıştır. ellerinize ve emeğinize sağlık. tekrar beklerim :))

sevgiler
ebru :)

gelibolu17 dedi ki...

canım benim.ellerine sağlık sevgiler selamlar

gülşah dedi ki...

bugün bunun kokusunu aldım. sohbetteydim o kadar canım çektiki anlatamam.ellerine sağlık.